XX საუკუნის დამდეგის თბილისი ირანელი მხატვრის მემუარებში

ავტორები

  • გრიგოლ ბერაძე ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის გ. წერეთლის აღმოსავლეთმცოდნეობის ინსტიტუტი ავტორი
  • მარინა ალექსიძე ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი ავტორი

DOI:

https://doi.org/10.32859/neg/15/159-167

საკვანძო სიტყვები:

თბილისი, თავრიზი, სეიდ ებრაჰიმ აყა მირი, სეიდ ჰოსეინი

ანოტაცია

XIX საუკუნის მეორე ნახევარში  ირანელი, განსაკუთრებით კი თავრიზელი (ირანის აზერბაიჯანი) მხატვრებისთვის თბილისი იყო უახლოესი ქალაქი, სადაც შეიძლებოდა ევროპული აკადემიური მხატვრობის პრინციპების, მეთოდებისა და ტექნიკის გაცნობა და დაუფლება. ამ დროს თბილისში ფუნქციონირებდა არაერთი სამხატვრო საზოგადოება და კერძო თუ სახელმწიფო სამხატვრო სკოლა. XIX-XX საუკუნეების მიჯნაზე თბილისში სამხატვრო განათლება მიიღო თავრიზელი არჟანგების   დინასტიის სამმა წევრმა, რომლებიც თანამედროვე ირანული მხატვრობის გამორჩეულ სახეებად ითვლებიან: სეიდ ებრაჰიმ აყა მირმა და მისმა ვაჟებმა სეიდ ჰოსეინმა და სეიდ აბასმა.

ავტორის ბიოგრაფიები

  • გრიგოლ ბერაძე, ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის გ. წერეთლის აღმოსავლეთმცოდნეობის ინსტიტუტი

    ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის გ. წერეთლის აღმოსავლეთმცოდნეობის ინსტიტუტის მკვლევარი და სამეცნიერო საბჭოს თავმჯდომარე

  • მარინა ალექსიძე, ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

    ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტის ასოცირებული პროფესორი

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

30.11.2023

როგორ უნდა ციტირება

XX საუკუნის დამდეგის თბილისი ირანელი მხატვრის მემუარებში. (2023). ახლო აღმოსავლეთი და საქართველო, 15(15), 159-167. https://doi.org/10.32859/neg/15/159-167

მსგავსი სტატიები

1-10 — 29

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.